CUPRINS
I. DOCTRINE UNIVERSALE ÎN RECEPTĂRI PARTICULARE: ECOURI, INFLUENȚE, AFINITĂȚI
- Alexandru Surdu, Ecouri kantiene în cultura românească 11
- Ionuț Isac, „Dacă acest gânditor și-ar fi putut forma o cultură filosofică sistematică...” Filosoful autodidact Vasile Conta interpretat de profesorul Nicolae Bagdasar 15
- Ion Dur, Tânărul Vasile Băncilă și Arthur Schopenhauer: despre etică, sociologie și politică 32
- Liviu Bordaș, Receptarea și imaginea yogăi în lexicografia românească (I) 51
 - Claudiu Baciu, Noica and Whitehead: Conceptual affinities 78
 - Constantin Stroe, Dimitrie C. Nădejde despre motivația psihologică a formării și funcționării legilor morale ale conduitei individuale și ale ordinii sociale 87
- Mihai Popa, Fiinţă şi trăire: necesitatea metafizicii în viziunea lui Nae Ionescu 107
II. RELAȚIA MINTE–CORP
- Bogdan Rusu, Psihologia filosofică și problema minte–corp la începutul secolului al XIX-lea (1800–1830) 119
 - Mona Mamulea, Mintea ca obiect al cercetării experimentale și filosofia materialistă. Poziția lui Maiorescu 150
 - Andrei Posea, Puncte de convergență în gândirea lui Vasile Conta, C. Rădulescu-Motru și Mircea Florian. Raportul minte–corp 163
DOSAR: O POLEMICĂ ÎN JURUL RELAȚIEI MINTE–CORP. PE MARGINEA TEZEI DE DOCTORAT A LUI IOAN PETROVICI
Notă introductivă [M. M.] 183  Notă asupra ediției 185  - G. Bogdan-Duică, Întâia teză română pentru doctorat în filosofie 187
 - Ioan Petrovici, Spiritși corp (I) 191
 - Ioan Petrovici, Spiritși corp (II) 196
 - G. Bogdan Duică, Întâia teză română pentru doctorat în filosofie (Cuvântul din urmă) 202

- Relația dintre suflet/psihic și corp/materie în filosofia românească (antologie de Titus Lates) 211
 III. SEMNAL
- Istoria filosofiei româneşti în anul 2019 (Bibliografie de Titus Lates) 219

|